Goede en foute manieren van ict-gebruik bij leren 2


Begin september ontvingen we via Twitter onderstaande afbeelding over ict-gebruik bij leren. Na een retweet en gebruik in diverse bijeenkomsten zijn de reacties dermate interessant dat we er graag een bericht aan besteden.

Op de website TeachThought is, naast de originele afbeelding zelf, een artikel met achtergronden te lezen. We halen een aantal zaken aan.

Het artikel gaat uit van diverse aspecten rondom leren. Naast leerkrachten die werken aan het ict-gebruik bij leren, werken andere leerkrachten vanuit nieuwe modellen van zelfsturend leren aan de inzet van technologie. Bill Ferriter van de Tempered Radical blog bracht ‘Goede en foute manieren van ict-gebruik bij leren’ samen in een veelzeggende afbeelding

De afbeelding laat zien dat ict een hulpmiddel is en geen leerresultaat op zich. Leren met ict gaat verder dan het ontwikkelen van apps en maken van prezi’s. Het gaat om problemen oplossen, overleggen, samenwerken of het gebruik van ict in het leerproces zelf. Bijvoorbeeld het helpen van leerlingen antwoorden te vinden hun vragen. Uiteraard bevindt zich tussen de twee kolommen een grijs gebied. Echt fout bestaat natuurlijk niet, het ligt wat genuanceerder. Zo kan het samen creëren binnen de linker kolom bijdragen aan de ontwikkeling van 21st century skills.

Wat vind jij? Reageren kan onder dit bericht.

 goede-en-foute-manieren-van-ict-gebruik-bij-leren


Een reactie plaatsen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 gedachten over “Goede en foute manieren van ict-gebruik bij leren